Dissabte 20 de Juliol de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
POUM DE CALELLA
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2004

La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona suspén l'aprovació definitiva del Pla d'ordenació urbanística municipal de Calella. L'Ajuntament el refà però el nou document no agrada als grups municipals de l'oposició, especialment la part que fa referència a l'ampliació de l'àmbit classificat com a nucli antic i al canvi de normativa hotelera.


Calella és un municipi de poc més de setze mil habitants situat a la costa del Maresme, amb un terme municipal que s'estén des de la carena de la serralada Litoral fins al mar. La ciutat disposava d'unes normes subsidiàries (NNSS) aprovades el 1987. Segons l'Ajuntament, aquestes normes havien permès dotar el nucli urbà d'uns estàndards mínims d'espais lliures, equipaments i infraestructures, però el pas del temps i el creixement de la consciència en termes ambientals i de qualitat urbana justificaven la substitució d'aquest instrument per un pla d'orde-nació urbanística municipal (POUM).

L'aprovació inicial del POUM es va realitzar el desembre de 2002 i l'aprovació provisional l'abril de 2003. L' objectiu del Pla era preveure l'ordenació de noves infraestructures i àrees de creixement, millorar la connectivitat entre les diferents zones urbanes i protegir el patrimoni natural i el paisatge. De les 777 ha de terme municipal, 105 serien sòl urbanitzable (84 ha en sòl delimitat i 21 ha en sòl no delimitat), 183 en sòl urbà i 489 en sòl no urbanitzable. Pel que fa a la xarxa viària les propostes anaven dirigides a reservar sòl a l'entorn de l'N-II i preveure un vial que enllacés el ramal de l'autopista amb la riera de Capaspre per a aconseguir una connexió entre el nord i el sud de Calella i garantir, a la vegada, un nou accés urbà.

Urbanisme suspèn l'aprovació del Pla i l'Ajuntament el refà
El març de 2004 la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona va decidir suspendre l'aprovació definitiva del POUM de Calella. Entre els aspectes que calia modificar hi havia la construcció de nous enllaços a la via que connectava la riera de Capaspre i l'autopista (fet que obligaria a augmentar els costos previstos inicialment de 3,6 a 6 milions d'euros), la reserva de sòl per a la construcció de la variant de l'N-II a la banda sud de l'autopista i la reducció del sector industrial situat al nord de l'autopista a causa de l'excessiu pendent.

La suspensió va obligar l'Ajuntament a refer el pla urbanístic. A part de les modificacions introduïdes per la Comissió d'Urbanisme, que comportaven per exemple la reducció de la zona industrial de 14 a 9 ha, se'n proposaven també altres com el canvi de normativa hotelera entre la riera Capaspre i el límit amb Sant Pol de Mar per a evitar que es poguessin reconvertir en blocs de pisos. L' equip de govern -Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC)- defensava aquesta opció per a protegir el sector turístic davant la pressió immobiliària, mentre que l'oposició -Convergència i Unió (CiU), Partit Popular (PP) i Grup Independent de Calella (GC) - creia que aquesta mesura era un greuge comparatiu respecte als altres establiments del municipi no afectats i suposava una ingerència en el sector privat.

L' oposició tampoc veia bé la proposta d'ampliació del nucli antic des del carrer Sant Isidre fins al carrer Sant Pere, que suposava limitar en aquest sector la construcció de nous edificis a planta baixa més dos pisos. Finalment, el mes de setembre el text es va aprovar inicialment amb els vots a favor de l'equip de govern i en contra de la resta de grups.

Durant el període d'exposició pública es van presentar més de 358 al·legacions, la major part de les quals es referien a la limitació d'usos a la zona hotelera i l'ampliació del nucli, de les quals únicament quatre foren acceptades.

El mes de desembre el document es va aprovar de manera provisional, de nou amb els vots en contra de l'oposició. La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona s'havia de reunir a principi de 2005 per a decidir si aprovava de manera definitiva el POUM.

Més informació
www.calella.org
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati
Maresme