Dimecres 17 de Juliol de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
PORT DE BLANES
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2004

L'Ajuntament de Blanes sol·licita a la Generalitat una ampliació moderada del port amb l'objectiu de millorar les condicions dels usuaris. La plataforma Salvem Pinya de Rosa i el grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya s'hi oposen i demanen una reorganització dels usos actuals.


Articles posteriors 2005, 2007

El port de la ciutat de Blanes, a la comarca de la Selva, es va inaugurar el 1934 i estava destinat bàsicament a usos pesquers. A partir dels anys vuitanta es va començar a plantejar la necessitat d'ampliar aquesta instal·lació, tant per a les activitats vinculades a la pesca com per a les nàutiques. No obstant això, els projectes d'ampliació no van tirar endavant a causa de l'existència d'altres prioritats per part de l'Ajuntament.

L'agost de 2002 es va constituir la Plataforma Proampliació del Port de Blanes integrada per usuaris d'aquesta instal·lació, bàsicament pescadors i empresaris turístics. La plataforma assegurava que el port estava saturat ja que els sis-cents amarradors existents eren insuficients davant de l'alt nombre de vaixells que hi havia. Responent a aquesta demanada, a principi de 2003 l'Ajuntament de Blanes va encarregar a la Direcció General de Ports i Transports de la Generalitat que analitzés la situació actual i determinés si calia ampliar-lo.

Es presenta l'avantprojecte amb tres alternatives
El gener de 2004 l'empresa pública Ports de la Generalitat va presentar l'avantprojecte de reforma del port de Blanes que incloïa tres alternatives. La primera, d'un cost estimat entre 11,3 i 14,3 milions d'euros, no comportava una ampliació del port, sinó que es basava a reorganitzar-ne l'espai interior. La segona alternativa, de 19,85 milions d'euros, en preveia una ampliació mínima construint una nova dàrsena per al sector pesquer i turístic i un nou dic paral·lel a l'actual. Finalment la darrera alternativa, de 26 milions d'euros i per la qual apostava Ports de la Generalitat, comportaria una ampliació important del port amb la construcció d'un espigó d'una longitud de 42 m i l'ampliació de les tres passarel·les esportives i la de pescadors.

Per a estudiar les diverses alternatives es va crear una comissió formada per grups polítics, la Plataforma Proampliació del Port de Blanes, la plataforma ecologista Salvem Pinya de Rosa i veïns de la zona. Quatre dels cinc grups municipals amb representació a l'Ajuntament apostaven per la segona alternativa, mentre que Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) defensava la primera opció, ja que, a parer seu, l'ampliació del port tindria efectes ambientals negatius i fomentaria l'especulació. Salvem Pinya de Rosa també s'oposava a l'ampliació, mentre que la Plataforma Proampliació del Port de Blanes es posicionava a favor de la segona o la tercera alternativa.

S'aprova l'ampliació mínima
A mitjan setembre la comissió creada per a estudiar la reforma es va posicionar a favor de la segona alternativa, és a dir, la de construir una nova dàrsena però sense que aquest fet suposés la creació de més amarradors. També es preveia la construcció d'una zona de serveis vinculats a l'activitat pesquera, com una fàbrica de gel o una sala de manipulació de productes, on es localitzaria també l'escola de vela municipal. El 28 de setembre l'Ajuntament de Blanes va aprovar al ple demanar a la Generalitat que tingués en compte la resolució de la Comissió a l'hora d'elaborar el Pla especial del port. ERC es va abstenir en considerar que aquesta alternativa tindria efectes negatius sobre la platja de Santa Anna, opinió que també compartia l'entitat Salvem Pinya de Rosa.

A final d'any el Centre d'Estudis Avançats de Blanes va fer públic un estudi segons el qual l'ús de les barques de lleure durant l'any se situava entre el 10 i el 30%, per la qual cosa apuntava la possibilitat de crear una marina seca per tal d'alliberar espai a les aigües portuàries. L' Ajuntament de Blanes va decidir demanar a la Generalitat que, dins el projecte de remodelació del port, s'estudiés aquesta opció.

Per al 2005 es preveia que la Generalitat presentés l'estudi definitiu de l'ampliació del port prenent en consideració les propostes realitzades per l'Ajuntament i els agents socials i econòmics.

Més informació
www.blanes.net
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati