Dissabte 18 d ' Agost de 2018
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
PLA DIRECTOR DE LA VALL D’HEBRON
Josep Báguena

Actualitzat a 31/12/2003

L’Ajuntament de Barcelona presenta el projecte inicial del Pla director de la Vall d’Hebron. El Pla, basat en tres eixos de treball, preveu convertir l’avinguda de l’Estatut en un focus d’activitat urbana, rebaixar la pressió urbanística al Parc de Collserola i millorar els espais públics.

Després de fer públic, l’abril del 2000, un primer avenç dels continguts del Pla director dels entorns de la ronda de Dalt i la Vall d’Hebron, al districte d’Horta-Guinardó, l’Ajuntament de Barcelona va presentar el febrer del 2003 el projecte inicial del Pla director de la Vall d’Hebron. El Pla director proposava un seguit d’actuacions urbanístiques, en matèria d’equipaments, xarxa viària i planejament, agrupades en tres grans eixos.

La dinamització de l’avinguda de l’Estatut com a nou eix comercial i d’activitats del barri
Pel que fa a la transformació urbana, el Pla director de la Vall d’Hebron preveu edificar uns cent trenta habitatges i construir nous espais per a oficines i comerços al voltant de l’avinguda de l’Estatut, a fi d'augmentar-hi la presència del sector terciari que dinamitzi econòmicament i socialment aquest espai, el qual actualment funciona com un dels principals eixos viaris del barri i com a connector entre la ronda de Dalt i el Túnel de la Rovira. Es preveu, també, traslladar el Mercat de la Teixonera a la Llosa, per millorar així l’accessibilitat a l’equipament.

La millora de la protecció del vessant barceloní del Parc de Collserola
El segon eix de treball del Pla director de la Vall d’Hebron pro-posa, entre altres modificacions del PGM, disminuir la pressió urbana als límits del Parc de Collserola i prolongar la carretera de les Aigües perquè esdevingui un veritable passeig de cornisa en tot el vessant barceloní de la Serra. Per tal de fer-ho possible, es reajustaran, en col·laboració entre els serveis tècnics del Consorci del Parc de Collserola i els de l’Ajuntament de Barcelona, els límits del Parc i també les qualificacions urbanístiques de la franja perimetral. Alhora, s’habilitarà un nou accés al Parc a partir de les noves cotxeres de Transports Metropolitans de Barcelona, situades al marge de la carretera d’Horta a Cerdanyola.

La creació de nous espais públics i la millora dels accessos ja existents
En tercer lloc, el Pla preveu la reordenació dels espais públics del barri tot creant-ne de nous i millorant els ja existents. En la mateixa línia de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i el Parc de Collserola, la franja urbana contigua a Collserola donarà lloc a la creació de nous espais públics de transició entre la ciutat i el parc, guanyant, d’una banda, espai públic urbà i reordenant, de l'altra, els usos i els accessos a l’àrea sotmesa al Pla especial de protecció del Parc de Collserola. En la mateixa línia, el Pla preveu obrir i millorar l’accessibilitat als espais lliures situats en els grans equipaments del barri, com ara el Parc de les Heures, que per la morfologia que té o el tractament arquitectònic que ha rebut, impedeixen un ús lliure dels espais. La construcció d’escales mecàniques en els vessants amb més pendents i l’eliminació de tanques i barreres en els grans complexos d’equipaments seran algunes de les actuacions orientades a millorar l'ús dels espais públics del barri.

Per la seva banda, l’Associació de Veïns de la Vall d’Hebron va manifestar el seu acord amb el Pla director i es va declarar satisfeta per la millora dels equipaments previstos. La mateixa associació va mostrar, però, els seus dubtes respecte de l’emplaçament definitiu dels nous habitatges previstos, i no es descartava la presentació d’al·legacions en cas que aquests habitatges ocupessin finalment zones actualment utilitzades com a zona verda.

Cap referència al Túnel d’Horta i al nou emplaçament del mercat dels Encants
Un altre aspecte remarcable del Pla director de la Vall d’Hebron és l’absència de determinacions pel que fa al trasllat del mercat dels Encants –situat encara al voltant de la PLAÇA DE LES GLÒRIES –, o als espais del barri que ocupa la fira del vehicle d’ocasió, tot i que fonts municipals van declarar, en el marc de les negociacions amb l’Associació de Veïns, que el mercat no es traslladaria al barri.

Més important per als interessos del barri és la possible construcció de L’AUTOVIA HORTA-CERDANYOLA. Aquesta infraestructura viària, prevista al PGM, rep el rebuig de l’Associació de Veïns de la Vall d’Hebron i el de nombroses associacions i col·lectius del barri. Des de la Generalitat de Catalunya, s’estudiaven, a la darreria del 2003, els diferents escenaris possibles que havien de permetre prendre'n una decisió definitiva. El Pla director de la Vall d’Hebron no preveia cap d’aquestes possibilitats en no disposar de competències en matèria de xarxa viària bàsica.

Més informació
www.linuxbcn.com/favb/pdfs/carrer_85/85_25.pdf
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati
Barcelonès