Dimarts 16 d ' Octubre de 2018
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
METRO, LÍNIES 3, 4, 5 I ALTRES
Alfons Olmo

Actualitzat a 31/12/2003

Al llarg de l’any 2003, a banda de les noves línies construïdes i/o projectades de METRO (L9, L11 i L12), s’han desenvolupat diferents projectes de millora i ampliació de la xarxa, com la prolongació de les linies 3 i 5 o la inauguració de l’estació Maresme-Forum a la linia 4.

Articles posteriors 2004, 2005, 2010

Prolongació de la línia 5 (Horta-Vall d’Hebron)
El novembre del 2002 va tenir lloc l’acte de col·locació de la primera pedra de les obres per a la prolongació de la L5 del metro a l'extrem d’Horta cap a la Vall d’Hebron. Amb aquesta actuació es pretenia fer arribar el metro als barris del Carmel, la Teixonera, el Coll i Vallcarca, espais densament poblats (unes seixanta-cinc mil persones), a la banda interior de Barcelona i als peus de la serra de Collserola.

Així, es pretenia donar resposta a la demanda de transport públic d'un gran nombre d'habitants que comptaven amb una xarxa de transport públic insuficient per la complicada orografia del terreny en què viuen. La prolongació comportava la construcció de tres noves estacions (l'última de les quals enllaçaria amb la L3 a l'estació Vall d'Hebron) amb un recorregut de 2,8 km.

Es preveia que pel primer semestre del 2006 la prolongació podria estar enllestida i entraria en funcionament.

Prolongació de la línia 3 (Canyelles-Trinitat Nova)
L’octubre del 2003 es van iniciar les obres per ampliar l'oferta de metro al barri de Roquetes, una part del districte de Nou Barris de Barcelona situada entre el Parc de Collserola i el riu Besòs.

Aquesta prolongació corresponia a la segona fase del projecte global per fer arribar la L3 fins a Nou Barris. La primera fase, ja en servei, va suposar la prolongació de la L3 des de la parada de Mundet fins a Canyelles.

Aquesta nova actuació tenia l'objectiu de prolongar la L3 de metro fins a l’estació de Trinitat Nova on hauria de connectar, mitjançant una nova estació de correspondència, amb la línia de METRO L11, inaugurada aquest any 2003, i la L4.

Les previsions, al final del 2003, eren que les obres trigarien uns trenta-set mesos.

Nova estació a la línia 4 (Maresme-Fòrum)
El mes d’agost del 2003 es va inaugurar la nova estació de metro Maresme-Fòrum situada entre les estacions de Selva de Mar i Besòs Mar de la L4, en un dels trams més llargs entre parades que tenia la xarxa de metro de Barcelona.

El nom compost de la nova estació pretenia al·ludir a la zona d'influència i als usuaris als quals donaria servei. Estava previst que facilités l'accés al metro als residents del barri del Maresme de Barcelona (final de la Rambla Prim, Llull i ara també la nova urbanització de Diagonal Mar) i alhora que esdevingués l'estació d'accés al recinte del FÒRUM DE LES CULTURES. També se situava prop del TRAMVIA DEL BESÒS , que estava previst que circulés per la Diagonal.

Les obres van tenir un cost total de 12 milions d'euros que va aportar el Govern de la Generalitat.

Canvi de nomenclatura d’algunes estacions.
L’estació de Feixa Llarga de la L1 va passar a anomenar-se Hospital de Bellvitge, ja que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considerava que s’identificava millor amb l’entorn.

L’estació de Cornellà, a la L5, es va convertir en Cornellà Centre perquè ja no era l'única estació de metro de la població.

Obres per millorar l’accessibilitat
A la darreria d’any, concretament el novembre de 2003, es va anunciar que el metro estaria divuit mesos en obres –a partir del primer trimestre de l’any 2004– per fer més accessibles quaranta estacions. Les estacions afectades eren les de les línies 1, 4 i 5, tres de les més endarrerides quant a les facilitats per a persones amb mobilitat reduïda (minusvàlids, gent gran i persones amb criatures petites).

Intercanviador a la plaça de les Glòries
Un altre dels temes de certa rellevància d’aquest any 2003 va ser el projecte presentat per l’Ajuntament de Barcelona per a la creació d’un intercanviador de transport públic a la PLAÇA DE LES GLÒRIES.

Els responsables de transports del Govern de la Generalitat consideraven que el transbordador s’havia de localitzar a la Sagrera, barri en què a l'estació de metro coincidien diverses línies del suburbà i l'estació del FERROCARRIL D’ALTA VELOCITAT . Segons el Govern de la Generalitat l'anunci de l’alcalde de Barcelona, Joan Clos, s'havia d’entendre com un intent de buscar una justificació per refer el nus de les Glòries, que consideraven un error urbanístic.

L’Ajuntament de Barcelona, però, insistia en les Glòries com a proposta per connectar la L1 del metro, dues estacions noves del FERROCARRIL DE RODALIES, els Ferrocarrils de la Generalitat, el futur tramvia del Besòs i una nova línia de ferrocarril que connectaria amb el litoral i donaria servei al túnel que arriba a l'Estació de França.

Segons l’Alcalde, l’intercanviador de la plaça de les Glòries era un projecte que s’ajustava al que establia el Pla director d'infraestructures 2001-2010. Els arguments de l’Ajuntament eren que la L1 del metro, amb estació a les Glòries, era la més potent de la xarxa de metro, que no tindria parada a l'estació del FAV de la Sagrera i que la ciutat només tenia una estació de rodalies cèntrica, la de la plaça Catalunya, fet pel qual la de les Glòries es convertiria en la segona, amb una situació estratègica pròxima a la zona de TRANSFORMACIÓ URBANA 22@, a Poblenou, un espai que havia de generar cent trenta mil nous llocs de treball.
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati