Divendres 19 d ' Octubre de 2018
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
METRO, LÍNIA 12
Alfons Olmo

Actualitzat a 31/12/2003

Aprovat el projecte de construcció de la nova L12 del metro. La nova línia, prevista per al 2008, connectarà Barcelona amb Castelldefels passant per Esplugues, Sant Just, San Joan Despí, Sant Feliu, San Boi, Viladecans i Gavà.

Articles posteriors 2005

La nova línia 12 de metro entre Castelldefels i Sarrià va ser introduïda a darrera hora en el Pla director d’infraestructures sense que se’n concretés el recorregut exacte ni la localització d’algunes estacions.

A començament de maig del 2003, l’Autoritat de Transport Metropolità (ATM) va aprovar per unanimitat el projecte en què se n'incloïa el traçat definitiu: Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat quedarien unides amb Barcelona a l’alçada del barri de Sarrià. La línia s’endinsaria al terme municipal de Sant Just Desvern i passaria per un extrem de Sant Feliu de Llobregat, sense entrar al centre urbà.

Característiques
La futura línia 12 del metro tindria més de 26 km de longitud i comptaria amb vint-i-tres estacions, tretze al marge dret del Llobregat i deu al marge esquerre. Cinc d'aquestes estacions tindrien connexió amb FERROCARRILS DE RODALIES DE RENFE, Ferrocarrils de la Generalitat, el TRAMVIA DEL BAIX LLOBREGAT i la futura ampliació del metro amb la LÍNIA 9 . Castelldefels disposaria de quatre estacions; Gavà de tres; Viladecans de dues; Sant Boi de quatre; Sant Feliu d'una; Sant Joan Despí de dues; Sant Just Desvern d'una; Esplugues de dues, i Barcelona de quatre (fins a Sarrià). Felip Puig, aleshores conseller de Política Territorial i Obres Públiques, precisava que el traçat era força sinuós perquè s'havien volgut recollir les demandes dels diferents municipis afectats.

El servei es cobriria amb dinou trens que circularien amb un interval de pas de sis minuts, a una velocitat màxima de 90 km/h i una velocitat comercial de 33 km/h.

Finançament
La inversió necessària es va estimar en més de 1.000 milions d'euros. Quan es va confirmar l’execució de la L12, es va criticar la manca de concreció respecte a la distribució dels percentatges del cost de les obres de la nova línia entre les diferents administracions. En aquest sentit, el Govern de la Generalitat de Catalunya preveia finançar aquesta obra a partir de convenis d’infraestructures o altres formes acordades pel Govern central, fons europeus, o, com amb la Línia 9, mitjançant sistemes de pagament ajornat.

La durada prevista de les obres a la darreria del 2003 es xifrava en quaranta-vuit mesos. Les previsions eren que la línia entrés en funcionament l’any 2008.
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati