Diumenge 15 de Setembre de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
METRO
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2004

Mentre continuen els treballs de prolongació de les línies 3, 5 i 9, s'inicia l'estudi d'ampliació de la línia 2 del metro, inclosa en el Pla director d'infraestructures 2001-2010. El mes d'octubre, un accident a la línia 3, causat per un error humà, provoca una cinquantena de ferits.

Antecedents 2003

A principi de 2004 continuaven les obres d'ampliació de la Línia 3, que havia de permetre arribar fins a Nou Barris i connectar amb la línia 4 i la LÍNIA 11, continuava l'ampliació també de la línia 5, que havia de permetre l'arribada del metro als barris del Carmel, la Teixonera, el Coll i Vallcarca i enllaçar amb la línia 3, i continuaven les obres de la nova LÍNIA 9, que havia d'unir els municipis del Prat de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Santa Coloma de Gramenet i Badalona.

Prolongació de la línia 2
La línia 2 del metro avançava entre les estacions de la Pau, al límit amb Badalona, i el Paral·lel, als peus de la muntanya de Montjuïc. A mitjan any, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va començar a elaborar l'estudi informatiu de la prolongació de la línia 2 del metro en direcció a Montjuïc i el PORT DE BARCELONA. El cost del projecte era d'uns 525 milions d'euros i havia d'estar enllestit l'any 2010. L' ampliació de la línia suposava l'arribada del metro a Montjuïc i havia de permetre connectar els dos recintes de la Fira de Barcelona, situats a la plaça d'Espanya, i el polígon Pedrosa, de l'Hospitalet de Llobregat.

Es preveia que l'ampliació comencés a l'estació de Sant Antoni i continués per la de Poble Sec (de correspondència amb la línia 3) i a partir de llavors es construïssin noves estacions a la Fira de Barcelona de la plaça d'Espanya, a la Plaça Europa de Montjuïc, a la Zona Franca i a Fira 2-Pedrosa. El mes de novembre la Generalitat va decidir que, també l'any 2010, es connectaria la línia 2 del metro amb l'AEROPORT DEL PRAT aprofitant el futur traçat de la línia 9, a partir de l'estació de Fira 2-Pedrosa. D'aquesta manera la línia 2 permetria unir directament l'aeroport amb el centre de Barcelona.

A final de novembre, a l'altre extrem de la línia 2, el DPTOP va adjudicar el projecte de prolongació entre les estacions de Pep Ventura i Illa Fradera, fet que suposaria l'arribada del metro al centre de Badalona. Es preveia que les obres, amb un pressupost de 31 milions d'euros, comencessin a principi de 2005 i duressin vint-i-sis mesos.

Accident a la línia 3 del metro
El dia 31 d'octubre es va produir un accident a la línia 3 del metro, que va des de la Zona Universitària fins a Canyelles, amb el resultat de cinquanta persones ferides, tres de les quals de gravetat, tot i que no es va témer en cap cas per la seva vida. El tren circulava des de l'estació de Penitents fins a la de la Vall d'Hebron i fou desviat, per error, a una via secundària on va col·lisionar amb un tren sense passatge que estava realitzant maniobres.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va constituir, just després de l'accident, una comissió d'investigació interna per a esbrinar les causes de l'accident. Finalment es va determinar que havia estat causat per un error humà que havia provocat que les agulles de la via es desviessin cap a la via secundària. Malgrat això, l'informe concloïa que calia reduir la complexitat dels sistemes informàtics per tal de disminuir la possibilitat d'accidents.

La xarxa de metro continua creixent
TMB va calcular que durant el 2004 el metro havia transportat 342,79 milions de passatgers, fet que suposava un augment del 3,4% respecte de l'any 2003. Aquest fet s'havia d'atribuir, entre al-tres motius, a l'entrada en funcionament, a final de 2003, de l'estació Maresme-Fòrum de la línia 4 i a la inauguració de la línia 11 (amb una mitjana de 2.900 passatgers al dia) que suposava l'arribada del metro a Montcada i Reixac.

D'altra banda, amb totes les ampliacions previstes, TMB estimava que l'any 2010 la xarxa de metro augmentaria un 81%. La major part del creixement procediria de la línia 9 (43 km i quaranta-sis estacions), mentre que la resta (27 km i vint-i-set estacions) d'altres línies.

El 2005 havien de continuar les obres d'ampliació de la línia 3, 5 i 9 i sortir a licitació els treballs de prolongació de la línia 2. Pel que fa a la LÍNIA 12,  que ha de connectar el barri de Sarrià de Barcelona amb Viladecans, es preveia que s'avancés en el projecte constructiu, tot i que el Govern reconeixia que difícilment estaria acabada per al 2008 com s'havia previst inicialment.
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéame