Dimecres 24 de Juliol de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
FERROCARRIL D'ALTA VELOCITAT. LLEIDA-TARRAGONA
Maria Xalabarder

Actualitzat a 31/12/2004

S'inicien les primeres proves de circulació en la primera part del recorregut del ferrocarril d'alta velocitat entre Lleida i Tarragona mentre continuen la resta d'obres del tram. Les obres consisteixen a col·locar la via i les instal·lacions, a construir l'estació del Camp de Tarragona i a revestir els túnels de la Riba i Montblanc, que ja compten amb licitació i calendari. El sindicat Unió de Pagesos ha denunciat retards pel que fa al pagament de les expropiacions als pagesos.


Antecedents 2003

La línia de ferrocarril d'alta velocitat (FAV) que unirà Madrid amb Barcelona, per arribar després a Perpinyà i Montpeller té l'objectiu d'integrar la xarxa transeuropea d'alta velocitat i fer possibles velocitats superiors als 300 km/h. El primer tram de 481 quilòmetres fins a l'estació de Lleida va ser inaugurat l'octubre de 2003 i des d'aleshores se'n fa l'explotació comercial. El segon tram, Lleida-Tarragona-Barcelona, va estar en obres durant el 2004, per bé que fins a Tarragona la construcció de la plataforma ja estava pràcticament finalitzada. Durant aquest mateix 2004 es va continuar col·locant-hi les vies i les instal·lacions, s'hi va construir L'ESTACIÓ DEL CAMP DE TARRAGONA i se'n van reparar problemes puntuals.

Reparacions als túnels de la Riba i Montblanc
Després de molts mesos arrossegant problemes de tipus geològic i tècnic als túnels de la Riba i Montblanc a primers d'any, el Gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF), dependent del Ministeri de Foment, en va licitar els contractes per al revestiment. La reparació consistia a reforçar la cavitat ex-cavada amb un tub de formigó armat de 12 metres de diàmetre, amb l'objectiu d'evitar moviments del terreny de l'interior dels túnels. Estava previst que les obres s'allarguessin durant set mesos i tinguessin un cost de 80 milions d'euros. El mateix dia, es va adjudicar també el projecte de l'estació de Perafort, al Camp de Tarragona, amb un pressupost de 7,84 milions d'euros.

Al marge de l'escull que van suposar els túnels, les obres van avançar sense entrebancs i a bon ritme a tota la línia, segons els seus responsables, i a mitjan mes de maig, els operaris del GIF van començar a fer proves parcials de càrrega entre les localitats d‘Albatàrrec i Juneda, prop de la capital lleidatana. Paral·lelament, va continuar la instal·lació de vies entre Albatàrrec i la Nacional II, a la partida de Rufea, sobre un viaducte de dos quilòmetres i mig.

Queixes pel retard del pagament de les expropiacions
D'altra banda, l'11 de novembre Unió de Pagesos (UP) va presentar a la Subdelegació del Govern central de Lleida un total de 325 expedients de reclamació contra el GIF, per valor d'uns 400.000 euros, pel retard en el pagament de les expropiacions del FAV a diversos municipis de Lleida. Joan Antoni Boldú, responsable d'UP, va declarar a la premsa que els propietaris expropiats de les comarques de Tarragona també patien el mateix retard de pagament.

Més informació
www.mfom.es
www.altavelocidad.org
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéame
Fotogaleria relacionada