Dilluns 18 de Novembre de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
CARRETERA C-66, ANELLA DE LES GAVARRES
CARRETERA C-66, ANELLA DE LES GAVARRES Mapa: Montse Ferrés
Moisès Jordi
Actualitzat a 31/12/2004

Avança el projecte de desdoblament de l'anella de les Gavarres, que uneix Girona amb la Costa Brava central. Diverses entitats i grups municipals mostren la seva disconformitat, però el Departament de Política Territorial i Obres Públiques defensa la necessitat del desdoblament a partir de les dades d'intensitat de trànsit diari


L' anella de les Gavarres és la via que circumscriu el massís de les Gavarres i permet comunicar la ciutat de Girona amb la Costa Brava central. Consta de tres carreteres: la C-66, de Girona a Palafrugell passant per la Bisbal d'Empordà; la C-31, de Palafrugell a Santa Cristina d'Aro passant per Palamós i Sant Feliu de Guíxols, i la C-65, de Santa Cristina a Girona passant per Llagostera i Cassà de la Selva. Es tracta, per tant, d'una via que comunica bona part de les ciutats més importants de les comarques gironines i que és molt utilitzada durant els mesos d'estiu pel turisme. Segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), la intensitat mitjana diària de trànsit (IMD) l'any 2001 s'acostava als 15.000 vehicles per dia a la C-66 i era notablement superior en diversos trams de la C-31 i la C-65.

El projecte de desdoblament
Els anteriors responsables del DPTOP, quan la Generalitat estava governada per Convergència i Unió (CiU), es van fixar l'objectiu de desdoblar l'anella de les Gavarres per a evitar els col·lapses de circulació que es produïen especialment durant els mesos d'estiu. Fins el 2004 únicament estava desdoblat un tram de la C-65, entre Santa Cristina d'Aro i la C-35, que dóna accés a l'autopista AP-7. No obstant això, ja havien començat les obres de desdoblament de la variant de Santa Cristina d'Aro, amb un cost total previst de 7 milions d'euros, i estava projectat allargar-la fins a Platja d'Aro i Palamós.

També durant el 2003 s'havia presentat el projecte de DESDOBLAMENT DEL TRAM DE LA C-31 entre Palafrugell i Palamós, que passava pel nucli urbà de Mont-ras, i el desdoblament de la C-66 entre Celrà i Flaçà, que incloïa una variant a Bordils per la plana agrícola de Juià. Els dos projectes van rebre l'oposició de la plataforma Salvem l'Empordà i de veïns dels municipis afectats, que en criticaven el fort impacte territorial que tindria. En el cas de la C-31, també s'hi van oposar els ajuntaments de Palamós, Palafrugell i Vall-llobrega.

Els nous responsables del DPTOP mantenen el projecte, però introdueixen modificacions al traçat
L' arribada al Govern de la Generalitat de la coalició tripartita formada per el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Iniciativa per Catalunya- els Verds (ICV) no va comportar canvis substancials en el projecte. De fet L'ACORD PER A UN GOVERN CATALANISTA I D'ESQUERRES ja preveia la conversió de l'anella de les Gavarres en una autovia de dos carrils per banda.

Davant d'aquest fet el mes de gener de 2004 setze entitats i grups polítics municipals del Gironès i el Baix Empordà van signar el Manifest de Juià, promogut per l'Assemblea de Pobles en Defensa del Territori (APDT), on reclamaven l'aturada dels projectes de desdoblament de l'anella de les Gavarres. A parer seu, es tractava d'un projecte sobredimensionat i que "hipotecava el futur turístic, social, cultural i ambiental del Gironès, la Selva, el Baix i l'Alt Empordà".

El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va reiterar que el desdoblament tiraria endavant i seria realitat entre l'any 2010 i 2011, tot i que va afirmar que es buscaria el màxim consens possible entre els territoris afectats. Respecte a la variant de Bordils va afirmar que es presentaria un nou traçat que tingués menys impacte, tot i que mantindria els quatre carrils previstos.

D'altra banda, el juny de 2004 va entrar en funcionament el desdoblament de la variant de Santa Cristina d'Aro, que donava continuïtat als quatre carrils del tram en direcció a Llagostera, i es van iniciar les obres entre Santa Cristina i Platja d'Aro, amb un pressupost de 8,9 milions d'euros. A més, a final de 2004 es va arribar a un acord entre tots els municipis afectats pel desdoblament del tram entre Palamós i Palafrugell.

Per al 2005 el DPTOP preveia redefinir el tram entre Bordils i Flaçà a la C-66, elaborar el projecte Flaçà-la Bisbal i desencallar la variant de la Bisbal. A la C-31 es preveia que a final de 2005 acabés el desdoblament del tram Santa Cristina d'Aro-Platja d'Aro, que s'iniciessin les obres entre Platja d'Aro i Palamós i que s'adjudiquessin les obres entre Palamós i Palafrugell.

Més informació
www.gencat.net/ptop
www.salvem-emporda.org
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéame