Dimecres 24 de Juliol de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
CARRETERA C-25 EIX TRANSVERSAL, PROLONGACIÓ A LA COSTA BRAVA
Anna Jiménez

Actualitzat a 31/12/2004

El canvi de nom de les carreteres GI -672, entre l'N-II i Riudellots, i GI-663, de Riudellots a Cassà de la Selva, que amb la nova nomenclatura passen a anomenar-se C-25, fa témer als veïns dels municipis afectats que l'eix Transversal o C-25 es perllongui en direcció a la Costa Brava a través d'aquestes vies. Una vegada descartada aquesta prolongació de l'eix Transversal per part del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, els alcaldes de Cassà de la Selva i Riudellots continuen demanant que es canviï la nomenclatura de les carreteres al seu pas per aquestes poblacions, de manera que en el futur no es consideri que aquests trams formen part de l'eix Transversal.


L'eix Transversal, anomenat també carretera C-25, és l'eix viari que travessa el territori català per l'interior, dibuixant una diagonal de sud-oest a nord-est. La via enllaça amb l'A-2, la CARRETERA C-16- i la CARRETERA C-17, entre altres vies d'importància, i connecta les poblacions de Cervera (Segrià), Manresa (Bages), Vic (Osona) fins a Vilobí d'Onyar (Selva), a l'alçada de L'AP-7 i de la N-II en direcció a Girona. El Pla de Carreteres presentat pel Govern de la Generalitat de Catalunya el 1995 preveia la continuació de l'eix Transversal fins a la Costa Brava, passant per Cassà de la Selva, Llagostera i Sant Feliu de Guíxols.

La nova codificació de carreteres que va entrar en vigor l'any 2001 havia fet que el tram entre l'N-II i Riudellots de la Selva, que figurava com a carretera GI-672, i la carretera fins a Cassà de la Selva, anomenada GI-663, passessin a denominar-se C-25, tot i no haver format part del projecte de l'eix Transversal. Així, amb la nomenclatura actual des de Vilobí d'Onyar, la carretera C-25 continua en direcció est a través de la comarca de la Selva per Riudellots de la Selva, fins a Cassà de la Selva, i des d'aquí a Llagostera on, a través de la C-65, connecta amb els pobles de la Costa Brava.

Els alcaldes del municipis afectats pel canvi de nomenclatura temien que la coincidència de nom convertís la carretera en una continuació de l'eix Transversal i que aquest fet impliqués un augment de la intensitat de trànsit i que comportés obres de millora del traçat. A principi de juliol, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va explicar que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) encara no tenia presa cap decisió respecte a la perllongació de l'eix Transversal en direcció a la Costa Brava.

Ferms contra la perllongació de l'eix Trasversal
A mitjan juliol, veïns de Llagostera van iniciar una recollida de firmes per a demostrar l'oposició de la proposta de prolongació de la C-25 pel municipi. Alhora, veïns de Campllong (Gironès) juntament amb els veïns de Cassà de la Selva van recollir més de tres-centes firmes, contra la prolongació de l'eix Transversal.

Uns dies més tard i arran de les declaracions realitzades per Manel Nadal, l'Ajuntament de Llagostera va fer arribar a la Direcció General de Carreteres el desacord al projecte de prolongació de l'eix Transversal. Consideraven que aquesta via perjudicaria moltes masies habitades i camps de conreu de la zona. L' alcalde, Lluís Postigo i també diputat per Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) al Parlament de Catalunya, estava d'acord amb les mobilitzacions que havien realitzat els veïns del municipi de Campllong. Per la seva banda, l'alcaldessa de Riudellots de la Selva, Montserrat Roura, va declarar que esperaria que el DPTOP es pronunciés de manera oficial.

Proposta de la JARC
El sindicat agrari de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), que també estaven en contra de la prolongació de la C-25 amb la variant de Llagostera, apostaven per fer una variant que unís l'N-II amb la carretera de Campllong passant pel polígon de Riudellots. La proposta fou presentada al DPTOP, tot i que els municipis de Riudellots de la Selva i Campllong la van rebutjar.

L' alcaldessa de Riudellots, es va mostrar reticent a la proposta de la JARC i l'alcalde de Campllong, Lluís Freixas, va declarar que la proposta era innecessària per al seu poble, ja que el polígon de Riudellots "té accés directe a la N-II". Pel que fa al polígon de Campllong, Freixas responia que "és tant petit" que tampoc era necessari i considerava que, quan es desdoblés l'N-II, encara seria menys necessària la variant que proposa va la JARC.

Es descarta la perllongació de l'eix Transversal fins a la Costa Brava

A final de juliol el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va anunciar la decisió del DPTOP de descartar la prolongació de l'eix Transversal pel municipi de Llagostera, fins a connectar amb la variant d'aquest municipi. Manel Nadal va apostar per fer noves propostes a fi de resoldre el tema d'una variant que connectés L'AEROPORT DE GIRONA-COSTA BRAVA, amb la població de Cassà de la Selva, proposta que volia fer arribar als alcaldes de Riudellots de la Selva i de Campllong. D'aquesta manera va prioritzar el desdoblament de la carretera de Maçanet de la Selva (Selva), que connecta amb la costa, el projecte constructiu del qual ja estava molt avançat.

L'alcalde de Llagostera, Lluís Postigo, va mostrar-se satisfet i va indicar que la supressió de la proposta de prolongació de l'eix coincidia amb els interessos de l'Ajuntament i dels veïns.

A final d'any s'esperava que el DPTOP, es pronunciés durant el 2005 sobre el DESDOBLAMENT DE LA C-25 [ i les possibles alternatives per a la connexió amb la Costa Brava.

Més informació
www.gencat.net/ptop
www.llagostera.org
www.riudellots.com
www.cassadelaselva.net
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati
Baix Empordà, Gironès