Dissabte 20 de Juliol de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
CARRETERA C-25 EIX TRANSVERSAL (DESDOBLAMENT)
Anna Jiménez

Actualitzat a 31/12/2005

A final de juliol surt a licitació la redacció del projecte de desdoblament de l'eix Transversal, des de Cervera fins a Riudellots de la Selva, després de desdoblar-ne els trams entre Artés i Vic i les Oluges i Manresa. El desdoblament es preveu al Pla d'infraestructures de transport de Catalunya, presentat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques a final d'any.


Antecedents 2004

Articles posteriors 2006, 2009

L’eix Transversal, també anomenat C-25, és un eix viari que travessa les comarques d’interior fins al litoral gironí, i connecta les ciutats de Cervera (Segarra), Manresa (Bages), Vic (Osona) fins a arribar a Vilobí d’Onyar (la Selva). El trajecte, amb gairebé 200 km de recorregut, enllaça amb altres vies d’importància com L’A-2 I L’AP-7, L’EIX DEL LLOBREGAT C-16, l’eix del Congost C-17 i l’N-II.

Durant el 2004, el Govern de la Generalitat va anunciar la voluntat de desdoblar l'eix Transversal, i es van licitar els estudis d'impacte ambiental i els estudis informatius dels trams entre les Oluges (Segarra) i Manresa (Bages) i Artés (Bages) i Vic (Osona).

Altres actuacions i propostes
El 4 de març el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va treure a licitació el projecte constructiu de la nova carretera d’accés des de l’eix Transversal a Olost. Amb una longitud de 8,3 km, la via connectaria amb la C-154 fins a 1 km abans d’arribar al nucli urbà d’Olost. Es preveia un termini d’execució de les obres de divuit mesos i un pressupost de 18,5 MEUR.

D’altra banda, a principi de juny, el delegat del govern Joan Rangel (Partit dels Socialistes de Catalunya, PSC), en l’acte d’inauguració de la reconversió de l’N-II en via urbana en el tram de l’entrada sud de Mataró, va defensar el trasllat de l’N-II al seu pas pel Maresme a l’eix Transversal a fi de descongestionar la carretera. Per la seva banda, el secretari de Mobilitat Manel Nadal (PSC), en resposta a les declaracions de Rangel, afirmava no creure que l’N-II fos utilitzada com a carretera nacional, perquè el trànsit de llarg recorregut feia servir la C-25, la B-30 i l’AP-7, com a alternatives.

El Govern comença els tràmits per a desdoblar la C-25
El 21 de juliol es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) l’anunci pel qual l’empresa Gestió d’Infraestructures SA (GISA) licitava la redacció dels avantprojectes de construcció i explotació de l’eix Transversal dividit en tres trams (de Cervera a Manresa, de Manresa a Vic i de Vic a Riudellots de la Selva). La longitud total era de 155 km i el cost estimat de l’actuació de 687 MEUR. Alhora es preveia que el projecte es financés mitjançant la fórmula de concessió de l’obra pública, que havia d’incloure tant les obres de desdoblament com la gestió de tot l’eix.

El projecte consistia a desdoblar l’actual carretera per formar una autovia de dos carrils per sentit. El cost total de la redacció dels avantprojectes era de 5,4 MEUR i el termini d’execució era de dotze mesos. Actualment ja estan desdoblats el trams entre les Oluges i Manresa i Artés i Vic.

Inversions a la xarxa viària catalana
El 27 d’octubre el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, van signar un conveni per invertir 7.345 MEUR en el període 2006-2012 per a la xarxa viària catalana. El Govern català prioritzava seixanta-sis actuacions amb un pressupost de 3.540 MEUR, entre les quals destacava el desdoblament de l’eix Transversal, amb un pressupost de 687 MEUR.

Un mes després, el conseller del DPTOP, Joaquim Nadal, anunciava en l’acte d’inauguració d’una plaça a Guissona (la Segarra), la possibilitat de donar continuïtat a l’eix Transversal amb la prolongació de la C-25 fins a Guissona i des d’allà fins a Balaguer (Noguera), a fi de desenvolupar les comunicacions viàries en aquestes comarques.

El DPTOP presenta el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya
El 7 de desembre el conseller del DPTOP, Joaquim Nadal, va presentar el PLA D’INFRAESTRUCTURES DE TRANSPORT DE CATALUNYA (PITC), que dibuixava les prioritats actuals i futures en el desenvolupament de la xarxa viària i ferroviària a Catalunya fins al 2026. En la proposta de la xarxa viària, es preveien noves actuacions, entre les quals destacava el desdoblament íntegre de l’eix Transversal des de les Oluges, prop de Cervera, fins a la connexió amb l’N-II a Vilobí d’Onyar. Un recorregut de més de 150 km, amb un cost aproximat de 750 MEUR.

Per la seva banda, el diputat de Convergència i Unió (CiU) al Parlament, Josep Rull, anunciava que el Pla presentat suposava una declaració d’intencions sense una concreció de pressupost i calendari d’actuacions.

Amb tot, a la darreria d’any s’estava a l’espera dels treballs per a desdoblar la carretera C-25, amb la intenció d’endegar-los per part del DPTOP al llarg de 2006

Més informació
www.gencat.net/ptop
www.gencat.net/ptop/premsa
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati
Fotogaleria relacionada