Dilluns 16 de Setembre de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
CARRETERA C-25 EIX TRANSVERSAL, DESDOBLAMENT
Anna Jiménez

Actualitzat a 31/12/2004

El Govern de la Generalitat anuncia la seva voluntat de desdoblar l'eix Transversal abans de final de 2005, tot i que reconeix que no pot fer front en solitari a la despesa que implica. Durant el 2004 s'han licitat els estudis d'impacte ambiental i estudis informatius dels trams Artés-Vic i les Oluges-Manresa.

Articles posteriors 2005, 2006, 2009

La carretera C-25, també coneguda com a eix Transversal, és una via que va des de Cervera (Segarra) fins a Vilobí d'Onyar (Selva), connectant les comarques d'interior amb el litoral gironí. L' eix Transversal connecta amb l'A-2, L'EIX DEL LLOBREGAT -C-16- I LA C-17, CARRETERA VIC RIPOLL i l'AP-7, alhora que travessa les ciutats de Cervera, Manresa (Bages), Vic (Osona), entre altres, fins a arribar a Vilobí d'Onyar.

La infraestructura, amb gairebé 200 km de recorregut, es va acabar definitivament el 1997 i va suposar una millora de les comunicacions entre les comarques d'interior, alhora que va descongestionar part del trànsit cap a França oferint alternatives a les tradicionals comunicacions a través de l'àrea de Barcelona i el corredor mediterrani.

Publicació de la licitació dels estudis d'impacte ambiental i estudis informatius del desdoblament d'alguns trams
El 28 de juny, es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) la licitació dels estudis d'impacte ambiental i dels estudis informatius del desdoblament de l'eix Transversal entre Artés i Vic i entre les Oluges i Manresa.

El primer tram, entre els punts quilomètrics 145,2 i el 180,4, tenia previst un termini de redacció per a l'estudi d'impacte ambiental i per a l'estudi informatiu de sis mesos, amb un pressupost de licitació de 183.000 euros i de 571.000 euros, respectivament. Entre les Oluges i Manresa, els estudis farien referència als punts quilomètrics 87,7 i 132,3. El termini d'execució per a ambdós estudis seria de vuit mesos,i el pressupost de l'estudi d'impacte ambiental era de 221.000 euros, mentre que per a l'estudi informatiu seria de 688.000 euros.

El Govern incorpora el desdoblament a la seva agenda d'actuacions prioritàries
El 4 d'octubre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va fer públic el seu programa per a la legislatura a través d'un document anomenat AGENDA DE PTOP: 50 ACTUACIONS PRIORITÀRIES que incorporava accions en política urbanística, planejament territorial, gestió urbanística, mobilitat i obra pública arreu de Catalunya. El desdoblament de l'eix Transversal figurava com una de les actuacions prioritàries en matèria de xarxa viària. PTOP preveia encarregar els estudis informatius pendents per al desdoblament de l'eix en tot el seu recorregut.

El conseller de PTOP, Joaquim Nadal, va anunciar a final de novembre, durant una conferència que va realitzar a Manresa, que la Generalitat desdoblaria la C-25 fins a Vilobí d'Onyar (Selva), però que no podia assumir tot el cost de l'obra motiu pel qual buscaria sistemes alternatius de finançament.

D'altra banda, els estudis preliminars del nou Pla de carreteres de Catalunya van qüestionar la necessitat de desdoblar l'eix Transversal fins a Vilobí d'Onyar si es realitzés el desdoblament del futur EIX VIC-OLOT PER BRACONS. Diferents estudis preveien una IMD (intensitat mitjana diària de trànsit) d'un màxim de 15.000 vehicles diaris per al 2016. Des del DPTOP es plantejaven dues opcions: o bé es desdoblava la C-25 o s'hauria de fer per Bracons, opció que des de PTOP es considerava més complicada

Tanmateix la prolongació de la C-25 en direcció a la Costa Brava també va ser un dels temes tractats en el marc del DEBAT COSTA BRAVA, que va tenir lloc a diferents indrets de les comarques gironines a partir de març.

El desdoblament de l'eix Transversal s'inclou en l'anunci de les actuacions del Govern per a millorar la xarxa de carreteres de Catalunya
El 29 de desembre el Consell Executiu de la Generalitat va aprovar la inversió de 515 milions d'euros, que serviria per a posar en marxa el futur Pla d'autovies de Catalunya. Alhora, el conseller Nadal va anunciar que a aquestes actuacions s'afegiria, en un termini no superior a un any, el desdoblament de l'eix Transversal, valorat en 794 milions d'euros, (un 40% més del que va costar fer-lo), amb un finançament que la Generalitat volia que comptes amb la participació de l'Estat. Després de l'anunci, el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, va elogiar la inversió que el DPTOP preveia per al Pla d'autovies de Catalunya.

Les previsions del Govern de la Generalitat eren tenir enllestit el desdoblament a final de 2005.

Més informació
www.gencat.net/ptop
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati