Dissabte 21 de Setembre de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
CARRETERA C-17, VIC-RIPOLL
Anna Jiménez

Actualitzat a 31/12/2004

La Generalitat publica l'anunci d'informació pública del projecte de desdoblament de la C-17 entre Vic i Ripoll. Les obres, que suposaran la construcció de 27 km d'autovia dividits en quatre trams, començaran la primavera del 2005 i es preveu que finalitzin el 2008.

Articles posteriors 2010, 2011

L' eix Vic-Ripoll es recolza sobre l'actual carretera C-17 (antiga N-152) i avança seguint un eix sud-nord des de Barcelona passant per les poblacions de Granollers (Vallès Oriental), la Garriga (Vallès Oriental), Vic (Osona) fins a Ripoll (Ripollès), entre altres. La via té actualment quatre carrils des de Barcelona fins a Masies de Voltregà, a partir d'on passa a tenir un carril per banda.

A final dels anys noranta es va realitzar el desdoblament de la C-17, al seu pas per la ciutat de Vic, amb un anell viari exterior. D'aquesta manera, l'antiga via perdia el caràcter de carretera que havia tingut fins al moment i passava a ser un vial més de la ciutat.

Així, a mitjan gener, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, va dir a Girona, en una reunió que va mantenir amb representants del Ripollès, que la Generalitat tindria llest per a la primavera el projecte per a desdoblar la carretera C-17 fins a Ripoll.

D'altra banda, la Cambra de Comerç de Barcelona, que a principi de juny va publicar un document sobre el dèficit d'inversió que consideraven que patia Catalunya en matèria d'infraestructures, va incloure el desdoblament de la C-17 com una de les obres pendents. El president de la Cambra, Miquel Valls, creia convenient remodelar la carretera C-17 i dotar-la de les característiques pròpies d'una autovia des de Vic fins a la frontera, construint el TÚNEL DE TOSES.

La C-17 va patir restriccions a l'alçada del túnel de Sant Quirze de Besora a partir de l'1 de juliol, a causa de les obres de manteniment de l'enllumenat. Més endavant, del 27 d'octubre al 5 de novembre també hi va haver restriccions entre les poblacions d'Orís i Sant Quirze de Besora, per les obres de millora que s'estaven fent a la via.

La Generalitat presenta la proposta de desdoblament de la C-17
El 4 d'octubre el Departament de PTOP va fer pública una agenda de 50 ACTUACIONS PRIORITÀRIES per desenvolupar en l'àmbit de la política urbanística, el planejament territorial, la gestió paisatgística, la mobilitat i l'obra pública arreu de Catalunya al llarg del mandat. El document presentat preveia impulsar l'autovia Barcelona-Vic-Ripoll amb la licitació del desdoblament de la carretera entre Manlleu i Masies de Voltregà.

El 22 d'octubre el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, juntament amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, van presentar als consells comarcals d'Osona i el Ripollès, alcaldes i representants dels grups parlamentaris, la proposta de l'estudi informatiu de desdoblament de la carretera C-17 entre Masies de Voltregà i Ripoll. Amb un pressupost de 125,9 milions d'euros, el projecte preveia l'ampliació de dos carrils de 3,5 m per sentit de la via i d'uns vorals exteriors de 2,5 m. La separació de sentits es faria amb una mitjana de 3 m i un voral interior entre la mitjana i el carril d'1 m. L' estudi també preveia diversos accessos i connexions al llarg del recorregut. El projecte, que segons Manel Nadal tindria una realització difícil en alguns punts a causa de l‘orografia del terreny, pretenia conjugar l'interès de les persones que resideixen al territori o que utilitzen la via amb el respecte pel medi ambient.

D'altra banda, ja estava en fase de redacció el projecte de construcció del desdoblament de la variant de Masies de Voltregà, amb un cost de 54,5 milions d'euros.

Es publica el projecte
El 7 de desembre de 2004, la Generalitat va publicar l'anunci d'informació pública de l'estudi de la C-17 des de les Masies de Voltregà fins a Ripoll. Transcorregut el període d'informació pública, s'hauria de formular la declaració d'impacte ambiental per tal de poder licitar les obres durant el 2005.

El projecte preveia la construcció de 27,5 km d'autovia entre les Masies de Voltregà i Ripoll i es dividiria en quatre trams. El primer tram seria entre les Masies de Voltregà i l'inici de la variant de Sant Quirze de Besora, amb una longitud de 5,3 km. El segon tram, de 4,9 km de recorregut, correspondria a la variant de Sant Quirze-Montesquiu, on la primera fase de la variant de Sant Quirze ja s'havia executat. El tercer tram, d'una longitud de 5,3 km, seria des del final de la Farga de Bebié fins a l'entrada del túnel de Tarradellas. Es desdoblaria el túnel actual de la Farga i es construiria un nou túnel que constituiria el desdoblament en sentit Masies, mentre que seguiria el traçat existent tot millorant l'amplada de la plataforma en direcció a Ripoll. L' últim tram del projecte aniria des del túnel de Tarradellas fins a Ripoll, amb una longitud de 2,9 km. També es projectaven millores a l'entrada a Ripoll mitjançant unes calçades laterals i una rotonda a nivell.

Es preveia que les obres de construcció de tots els trams s'haurien iniciat el quart trimestre de 2005 i tindrien una durada aproximada de 30 mesos, de tal manera que l'autovia entraria en funcionament el segon trimestre de l'any 2008.

Més informació
www.ajvic.net
www.gencat.net
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiIndependènciaCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati