Dilluns 18 de Novembre de 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
AUTOVIA N-340, DESDOBLAMENT A TARRAGONA
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2004

Es replanteja el projecte del segon cinturó de Tarragona, previst inicialment entre el sector de la Móra i el camp de futbol del Gimnàstic, al nord-est de la ciutat. La nova proposta preveu construir-lo paral·lelament a l'autopista AP-7 tal com havien reclamat els grups de l'oposició de l'Ajuntament de Tarragona i diverses associacions de veïns.

Antecedents 2003

L' N-340 recorre el llevant peninsular des de Cadis fins a Molins de Rei i esdevé, per tant, un important eix de comunicació. Al seu pas per Tarragona, el tram situat entre l'Arrabassada i les Gavarres es va convertir en l'escenari de nombrosos col·lapses circulatoris i accidents de trànsit com a conseqüència del creixement de la ciutat cap al nord i l'est en els darrers anys,. Es calculava que la via suportava una intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles pròxima als vint mil durant l'hivern i als cinquanta mil a l'estiu.

El 2003, just després d'acabar les obres de la variant de Tarragona, el Ministeri de Foment va començar a treballar en la construcció d'un segon cinturó de dos carrils per sentit al nord-est de la ciutat i que havia de solucionar els problemes de mobilitat de la ciutat. La nova variant hauria de transcórrer entre el sector de la Móra i el camp de futbol del Gimnàstic de Tarragona en un recorregut de 8,5 km. El projecte s'havia d'iniciar el 2005 i acabar-se el 2008 i tenia un pressupost previst de 42 milions d'euros.

A final de 2003 el Ministeri de Foment va aprovar provisionalment i va treure a exposició pública el projecte Segon Cinturó de Tarragona. Enllaç del Loreto, enllaç del Catllar. El projecte corresponia únicament als enllaços esmentats, ja que el tronc central de l'autovia ja havia estat aprovat el 2001 i tenia com a objectiu adaptar el projecte al planejament municipal.

Veïns i oposició presenten al·legacions
El projecte de Foment tenia el suport de l'equip de govern de Tarragona format per Convergència i Unió (CiU) i el Partit Popular (PP) mentre l'oposició -el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Iniciativa per Catalunya-els Verds (ICV)- el rebutjava perquè considerava que tindria un impacte negatiu sobre la qualitat de vida dels veïns de la zona i sobre el paisatge. També s'hi mostraven en contra diverses associacions de veïns afectades pel traçat i l'entitat ecologista Grup d'Estudi i Protecció dels Ecosistemes de Camp (Gepec) que a final de gener de 2004 van constituir l'entitat Tàrraco Verda-Plataforma per una Mobilitat Sostenible.

Tàrraco Verda i els tres partits de l'oposició van presentar el mes de febrer al·legacions al projecte. Demanaven que s'obrís un nou període d'exposició pública on es presentés tot el projecte de segon cinturó en la seva totalitat i no únicament els enllaços del Catllar i el Loreto. Com a alternativa proposaven la construcció d'una variant que fes de calçada lateral de l'autopista AP-7, amb dos carrils per sentit situats a banda i banda de l'autopista i enllaçada amb les carreteres d'accés a Tarragona.

El nou Govern canvia el traçat
El projecte del segon cinturó fou inclòs als pressupostos de l'Estat de 2005 i aprovats el mes d'octubre de 2004, i s'hi destinaven 15 milions d'euros. D'altra banda, el Partido Socialista Obrero Español (PSOE) en guanyar les eleccions el març de 2004 i constituir govern, el nou Ministeri de Foment va proposar un canvi de traçat. Així, el mes de novembre, Foment va assegurar que veia tècnicament possible modificar el traçat del segon cinturó tal com demanaven els tres grups de l'oposició, paral·lel a l'autopista i amb accessos a Tarragona des de les carreteres del Catllar i Sant Pere i Sant Pau i l'autovia de Reus. L' alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal, va manifestar la seva oposició al traçat assegurant que provocaria una forta congestió de trànsit a l'entrada per Sant Pere i Sant Pau.

Foment preveia començar les obres del primer tram del segon cinturó -des de la punta de la Móra fins a rotonda del Catllar- a final de 2005. Paral·lelament redactaria un estudi per a modificar el traçat del tram següent perquè anés paral·lel a l'autopista i acabés a la circumval·lació de Vilaseca.
 
Més informació
www.gepec.org
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéame