Dissabte 26 de Maig de 2018
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
AUTOVIA N-260, VARIANT DE CASTELLFOLLIT
Anna Jiménez

Actualitzat a 31/12/2003

S’inaugura la variant de la carretera N-260 al pas per Castellfollit, la qual alliberarà el municipi del pas de més de 15.000 vehicles diaris. La nova variant, llargament reclamada a la comarca, té característiques d’autovia.

El 2 de juliol de 2003 es va inaugurar el tram de Castellfollit de la Roca (d’Olot a Montagut) del desdoblament de la carretera N-260, també conegut com a Eix Pirinenc, una via que allibera el centre de Castellfollit del pas de més de 15.000 vehicles diaris. L’ entrada en servei d’aquest tram, que forma part de la connexió entre Olot i Girona, feia més de vint anys que es reclamava a la Garrotxa.

La nova variant, d’uns 10 km de recorregut, té característiques d’autovia. La complexa orografia sobre la qual s'aixeca el nucli antic de Castellfollit i el pas del riu Fluvià i el seu afluent, el Turonell, han comportat la construcció de quatre túnels, dos en cada sentit, adaptats a la nova normativa europea en matèria de seguretat (càmeres dins del túnel, amplis vorals, galeries d’evacuació, etc.), i un viaducte d’uns 500 m de longitud i 50 m d’amplada. La variant ha suposat una inversió d’uns 127 milions d’euros, dels quals uns 6 milions corresponen a tasques de restauració ambiental, realitzades amb el suport del consorci SIGMA, participat per l’Ajuntament d’Olot, i del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Durant la inauguració, feta pel secretari d’Estat d’Infraestructures, Benigno Blanco, grups ecologistes es van manifestar en contra de l’obra pel fort impacte ambiental que representa i per l’alt cost que suposa, el més car a les comarques de Girona fins al moment.

El desdoblament de la N-260 continua ara cap a Figueres; el 2003 ja es treballava en un tram de 4 km entre Argelaguer i Montagut, des d'Argelaguer fins a Besalú les obres ja estaven en licitació i els 35 km entre Besalú i Figueres es trobaven en fase informativa.
Imprimeix Enviar notícia
La TafaneraDeliciousGoogleRemoumeMenéameDiggTechnoratiCatosferaFacebookTwitterYahoo! BookmarksTechnorati
Garrotxa
Fotogaleria relacionada