2 El sector de la Marinada (Gavà, 50,23 ha) es localitza dins un àmbit de 59,90 ha prop de Gavà Mar, entre l’autopista C-31 i el camí de la Pineda, ja en contacte directe amb el Parc Agrari. Es tracta de terrenys classificats com a sòl urbanitzable no programat pel PGM de 1976 i qualificats de zona de desenvolupament urbà opcional d'intensitat 3. El Pla director hi estableix un sector de 50,23 hectàrees per a ús turístic i hoteler deixant l’entorn de la riera de Canyars com a espai lliure. Les 9,7 hectàrees restants, al límit amb el terme municipal de Castelldefels, mantenen la classificació existent.
3 El sector de Can Sabadell (Viladecans, 46,80 ha) forma part de l’àmbit de Remolar-Filipines, de prop de 400 hectàrees, proper a l’aeroport de Barcelona. Per la seva proximitat a la capçalera de la pista principal de l’aeroport es destina a usos terciaris i industrials vinculats al sistema aeroportuari.
4 El sector del Sarral Llarg (Viladecans, 16,22 ha) també s’inclou dins l’àmbit de Remolar-Filipines i destaca pel fet que, en els darrers anys, s’hi han promogut diversos projectes com un camp de golf o el
BARÇA PARK. S’hi planteja la integració d’un nucli turístic-hoteler vinculat als terrenys d'equipaments esportius situats a l'altra banda de l'autovia C-31 i a l'àrea de serveis de caravàning. En canvi, les 312 hectàrees de l’àmbit de Remolar-Filipines no inclosos als sectors de Can Sabadell i Serral Llarg es mantindran com a sòl no urbanitzable per garantir i ampliar el connector ecològic entre el Parc Agrari i la franja litoral.
5 El sector de Llevant (Sant Boi de Llobregat, 19,54 ha) forma part d’un àmbit de 35,9 ha situat entre el nucli antic de la població i la C-32 destinat a equipaments comunitaris i dotacions. S’hi proposa un mix residencial i d’activitat econòmica. Els terrenys de la resta de l’àmbit s’hauran d’adequar a la implantació d’una nova infraestructura viària de connexió entre les autopistes A-2 i C-32 i al nou nus d’enllaç amb la carretera C-245.
6 El sector Antic Hiper (Sant Boi de Llobregat, 17,42 ha) es localitza a l’extrem sud del terme municipal de Sant Boi, prop de l’àmbit del sistema general aeroportuari de Barcelona. En bona part està ocupat per una activitat que originàriament tenia ús comercial (hipermercat) però que actualment té un ús logístic. Va ser fruit d'una autorització provisional dins de sòl no urbanitzable -inclòs al Parc Agrari- l'any 1991. El Pla director hi preveu un sector d'activitat econòmica d'usos terciaris i industrials de suport al sistema aeroportuari.
-Reaccions a l’Avanç del PDU
L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz (PSC), es va mostrar favorable al document al considerar que concentrava l’edificabilitat en zones molt concretes i preservava la major part del territori. Ruiz destacava que una part important del sòl d’interès natural, agrícola i d’equipaments passaria a ser públic i que això garantiria la seva protecció. L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez (PSC), també va manifestar la satisfacció per l’aprovació inicial ja que, en la seva opinió, donava resposta al potencial econòmic i estratègic de la zona.
En canvi les entitats ecologistes Depana i Ecologistes en Acció s’hi van mostrar en contra i van presentar, a finals d’any, observacions i suggeriments al document d’Avanç. Consideraven que el pla era “un premi de consolació d’Eurovegas” reclamat pels alcaldes i alertaven que afectava zones d’elevat valor agrícola, ecològic i paisatgístic. Per exemple, subratllaven l’impacte sobre l’entorn de la riera de Canyars, els aiguamolls i la pineda de la Marinada i l’espai agrícola situat a l’àmbit dels Joncs. ERC de Viladecans també va presentar suggeriments a l’Avanç i es va mostrar especialment preocupat pel sector de Can Sabadell, a causa del risc d’inundació i els efectes sobre l’aqüífer del Delta.
El Govern confiava en aprovar el Pla director urbanístic al llarg del 2015.