El tram d’Altafulla (Tarragonès) a Vilafranca del Penedès (Alt Penedès), de 49 quilòmetres, tenia l’Estudi informatiu aprovat des del 2011 i estava a l’espera de la redacció dels projectes constructius dels cinc subtrams en què es dividia. El traçat partia d’Altafulla i seguia paral•lel a l’autopista AP-7 fins poc abans d’arribar al Vendrell (Baix Penedès), que superaria per l’oest (entre el nucli urbà i la urbanització Baronia del Mar) aprofitant l’N-340. A partir del Vendrell se seguia només parcialment la carretera N-340 ja que es creaven variants al pas dels diversos nuclis urbans: Bellvei (per l’est), la Gornal (per l’oest), l’Arboç (per l’oest, buscant la proximitat al projectat
CENTRE INTEGRAL DE MERCADERIES DEL PENEDÈS), els Monjos (aprofitant en aquest cas la variant nord, ja existent) i Vilafranca (pel sud i per l’est). Diversos ajuntaments es van mostrar contraris al traçat per l’impacte ambiental i perquè perjudicaria el paper de proximitat que realitza l’N-340. Reclamaven l’ampliació i la gratuïtat de l’AP-7 en aquest tram.
Finalment, la connexió des de Vilafranca fins a Barcelona disposava també d’Estudi informatiu redactat però no aprovat, el qual preveia diverses opcions de traçat com un recorregut paral•lel a l’AP-7 fins a Sant Andreu de la Barca o bé seguir l’actual N-340 pel coll de l’Ordal (entre el Garraf i el Baix Llobregat) fins a Vallirana, a partir del qual la via ja estava desdoblada. D’altra banda, també es preveia una connexió des de Vilafranca fins a Abrera per connectar amb el
QUART CINTURÓ, per bé que encara mancava l’Estudi informatiu.
La crisi econòmica iniciada l’any 2009 va perjudicar el desdoblament de l’A-7. A partir del 2011 no es va avançar en els projectes constructius dels subtrams entre Altafulla i Vilafranca ni en els estudis informatius de la resta de trams. Mentre no es fes efectiu el desdoblament, el Govern de la Generalitat va demanar, sense èxit, al Ministeri de Foment que prohibís el pas de camions per l’N-340 tal com es va fer al tram Jonquera-Maçanet de l’N-II el 2013.
S’aprova el tram la Jana-el Perelló
A finals d’abril de 2014 el Ministeri de Foment va aprovar l’Estudi informatiu i d’impacte ambiental del tram Jana-Perelló. Inicialment s’havien plantejat tres possibles traçats: al costat de l’actual N-340, al costat de l’AP-7 o un traçat més per l’interior, entre la serra de Godall i els Ports. Finalment es va aprovar el traçat per l’interior ja que tenia el suport de la majoria d’ajuntaments de les Terres de l’Ebre, permetia connectar millor amb l’
EIX DE L’EBRE (C-12) i donava un millor servei a Tortosa i la seva àrea urbana. La carretera passava per l’est d’Ulldecona, la Galera i Santa Bàrbara, creuava l’àrea urbana de Tortosa pel nucli de Campredó i connectava amb el traçat actual de l’N-340 entre l’Ampolla i el Perelló. La nova carretera exerciria també la funció de variant de l’Aldea, ja que l’N-340 passa pel mig de la població.