En relació a les famílies que s’havien de desallotjar en la segona fase, el 2011, REURSA preveia que se’n poguessin traslladar 14 de les afectades cap als habitatges que havien quedat buits a l’edifici de Travessera de les Corts per així poder anar buidant els habitatges. A finals del 2011 aquest trasllat encara no s’havia produït tot i que continuava formant part de les prioritats, tal com declarava el regidor de les Corts, Antoni Vives, que, a més, afegia que els nous habitatges es començarien a construir el 2012 i estarien acabats en menys de dos anys, és a dir al 2014. El 2011 també es van anar succeint alguns desallotjaments com el d’una casa ocupada o una veïna que tenia dret a indemnització però no a nou habitatge.
El febrer del 2012, després de més de quatre anys d'existència, el col•lectiu Salvem la Colònia va decidir dissoldre’s. En el blog de la plataforma explicaven que el barri que pretenien salvar, pràcticament no existia entre els solars i les runes i tampoc entre els propis veïns, amb unes relacions de convivència dissoltes per l'individualisme i molt degradades.
Aquest mateix any també es va enunciar que, en un dels solars destinats a equipaments, s’hi aixecaria una escola concertada d’educació especial per alumnes amb discapacitats intel•lectuals lleugeres que ja estava a les Corts. Aquest nou edifici s’ubicaria en una parcel•la de 1.000 mts2 entre els carrers Montnegre i Entença.
Així mateix, el regidor Vives afirmava que encara quedaven per reallotjar 99 famílies de la Colònia que haurien d’ubicar-se en un nou edifici que s’havia de construir en el solar fruit de l’enderroc dels habitatges que es van buidar en la primera fase.
Entre el març i l’abril de 2013, l’Ajuntament va notificar als veïns de les cases de la Colònia Castells les indemnitzacions que haurien de rebre. En general l’import s’havia reduït un 40% en relació a les que havia pagat per als desallotjats de la primera etapa. Segons el blog, encara actiu, de Salvem la Colònia Castells i l’Associació de Veïns de la segona fase de la Colònia, el Protocol signat el 2007 entre els veïns afectats i l’Ajuntament estipulava unes quantitats fixes d'indemnització en funció del preu del sòl i dels pisos que haurien de ser les mateixes per a tots els afectats, fet que no s’hauria respectat perquè amb l’argument de la crisi econòmica i el descens del valor dels habitatges, l’Administració ha fet unes propostes de taxació a la baixa.
A l’octubre, l’INCASÒL va treure a la venda una parcel•la residencial d’una mica més de 1.000 mts2 que permetia aixecar uns 60 habitatges en règim lliure del sector del carrer Entença. El preu de sortida era de més de 10 milions d’euros.
Al novembre, 12 de les famílies que estaven en una part de les casetes de la segona fase de la Colònia podien accedir als habitatges buits de l’edifici de la Travessera de les Corts. Immediatament, els habitatges buits van començar a ser destruïts per evitar nous ocupants.
El 2013 entre un 40 i un 50% dels habitatges de la colònia Castells ja s’havien enderrocat. L’administració pública continuava mantenint el 2015 com a data per acabar tot el procés de renovació de Colònia Castells.
Més informació
coloniacastells.blogspot.com
salvemlacolonia.blogpot.com