El juny de 2010, quan ja faltava poc per acabar les obres, un error en el grau d’inclinació de les vies per on havien de circular els combois va forçar un nou ajornament, ja que es van haver de desmuntar i tornar a col•locar.
Inauguració de la nova estació
Després d’una campanya ciutadana que reclamava posar a l’estació de metro el nom de Pompeu Fabra (lingüista i creador del
Diccionari General de la Llengua Catalana, que va viure gairebé trenta anys a Badalona), el govern municipal badaloní ho va sol•licitar a l’Autoritat del Transport Metropolità i va iniciar el tràmit per canviar, també, el nom de la plaça superior, coneguda com a Illa Fradera, tot i que en el projecte urbanístic se l’havia anomenat Illa Central. Amb tot a final de 2010 les obres d’urbanització de plaça estaven molt avançades i es preveia la seva inauguració per mitjan 2011.
Aquesta plaça, que acollia l’estació, era sotmesa a un projecte de remodelació urbanística
TRANSFORMACIÓ URBANA DE L’ILLA FRADERA, que preveia la creació d’un gran parc de 26.000 m2 i la urbanització dels carrers contigus, amb la substitució dels edificis amb façana a la plaça per blocs de més alçada i un edifici singular amb alguna funció pública. Una part dels veïns es va mostrar en contra de l’alçada dels edificis, i, a més, els pares d’una escola que havia de ser expropiada per poder ampliar la plaça també van manifestar el seu malestar.
Aquesta zona de Badalona acull la majoria d’edificis de les administracions i és on es desplacen bona part dels badalonins per fer tràmits burocràtics. Els carrers del voltant acullen moltes botigues que, de mica en mica, van configurant una zona comercial de referència. En aquest sentit, el president del Centre de Comerç de Badalona, Joaquim Soldevila, esperava que l’arribada del metro serviria per portar la gent a comprar al centre i no a l’inrevés. En conjunt, es calculava que l’estació seria utilitzada per uns 15.000 usuaris diaris. L’estació, a més, es va dissenyar adaptada a persones amb mobilitat reduïda i a invidents.
Finalment, l’11 de juliol el president de la Generalitat José Montilla (PSC), acompanyat del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal (PSC), i dels alcaldes de Badalona i Barcelona, va inaugurar el nou tram de l’L2 i l’estació de Badalona Pompeu Fabra, que havien costat uns 70 MEUR, una mica més del doble del pressupost inicial. El president va explicar que, amb aquest nou tram, la xarxa de metro de Catalunya arribava als 100 km, responent, així, a una necessitat de milions de catalans. L’alcalde va afirmar que l’estació seria un nou punt d’unió amb les ciutats i barris del voltant i va mostrar-se satisfet pel fet que, amb aquesta inauguració, ja eren quatre les estacions de la xarxa de metro que s’havien inaugurat aquell any a Badalona (comptant les de l’L10). De fet, afegia l’alcalde, s’havien inaugurat “tantes estacions de metro com en els darrers 25 anys”.