Dilluns 21 d ' Agost de 2017
Aquest lloc web utilitza galetes prōpies i de tercers per recopilar informaciķ estadística sobre els hābits de navegaciķ. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instalˇlaciķ i ús. Llegeix més Accepto
Portuāries
Port BCN 2 2015
Elisabet Sau
Actualitzat a 31/12/2015

L'any 2015 el Port de Barcelona no ha deixat d'augmentar el volum d'activitat en pràcticament totes les activitats que es gestionen als respectius molls. Tanmateix, els accessos viaris i ferroviaris que s'havien desencallat el 2013, amb la signatura d'un protocol a on es formalitzava el nou projecte ferroviari i amb l'inici de la licitació del projecte viari, avancen a un ritme més lent.
[Continuar]
Elisabet Sau

Actualitzat a 31/12/2013

El gener de 2013 l’Ajuntament de Barcelona aprova definitivament la modificació del Pla especial del Port Vell que permet la remodelació de la Marina Port Vell per convertir-la en un espai per a iots de luxe. El document final incorpora alguns canvis per reduir l’impacte visual però és rebutjat pels grups de l’oposició i per la Plataforma Defensem el Port Vell que denuncien la privatització de l’espai públic.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2012

El 27 de setembre de 2012 s’inaugura la nova terminal de contenidors del moll Prat del port de Barcelona, de 100 hectàrees, que compta amb accessos viaris i ferroviaris provisionals mentre els definitius podrien iniciar-se el 2013. D’altra banda l’equip de govern de Barcelona aparca el projecte de nou barri Blau@Ictimea, situat als actuals molls de Sant Bertran i Costa, com a contrapartida a l’abstenció del PSC al Programa d’Actuació Municipal.
[Continuar]
Elisabet Sau

Actualitzat a 31/12/2012


L’any 2012 l’Ajuntament de Barcelona aprova inicialment la modificació del pla especial del Port Vell, que afecta el Moll de la Barceloneta i el del Rellotge del Port Vell. Aquests dos molls conformen part de l’espai públic que està afectat per la remodelació de la Marina Port Vell, que va ser aprovada per l’Autoritat Portuària de Barcelona el mes de maig. Aquest projecte vol convertir la Marina en un espai per a iots de luxe i compta amb el suport inicial dels grups municipals de Convergència i Unió i Partit Popular de Catalunya alhora que genera malestar entre diferents organitzacions ciutadanes que constitueixen la plataforma Defensem el Port Vell.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2012

El juny de 2012 el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, inaugura l’ampliació del port de Blanes que permet oferir més arrecerament a les embarcacions, ampliar la part dedicada a l’activitat pesquera i destinar una zona a l’atrac de vaixells turístics locals. Les obres, que comporten la creació d’un nou dic de recer de 595 metres, suposen una inversió de 26,3 milions d’euros.
[Continuar]
Montserrat Mercadé

Actualitzat a 31/12/2012

El març de 2012 es fa pública la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament de Tossa de Mar i dues promotores per a la construcció d’un port esportiu, un hotel, un hospital marí i 10 xalets al sector d’es Codolar. El conveni, que serà dut a referèndum, provoca la reacció contrària del partit soci del govern, de l’oposició municipal i de l’entitat ecologista ANG. Per la seva banda la Generalitat deixa clar que no revisarà el Pla de ports abans no finalitzi la moratòria al 2015 i que cal fer un estudi de viabilitat econòmica.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2011


L’obertura de la nova terminal del port de Barcelona, Tercat, prevista per mitjan 2012, resta pendent de l’acabament de les obres del moll Prat i els accessos viaris i ferroviaris. La terminal, amb una capacitat de 2,5 milions de contenidors anuals, és el resultat de l’ampliació del port i s’hauria de veure afavorida per la consolidació del corredor ferroviari del Mediterrani. Mentrestant l’equip de govern de Barcelona projecta, a llarg termini, un nou barri als actuals molls de Sant Bertran i Costa.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2011

Mentre continua l’ampliació dels molls de la Química i d’Andalusia del port de Tarragona diversos agents econòmics i institucionals reclamen la millora de les infraestructures d’accés el port, en especial l’execució de l’autovia A-27 Tarragona-Montblanc i l’ample ferroviari europeu. A final d’any el nou Govern de l’Estat estudia com fer la connexió amb ample europeu, a través d’un tercer rail a la línia convencional o amb una línia pròpia.
[Continuar]
Núria Terradas

Actualitzat a 31/12/2010

La retallada pressupostària que anuncia el ministre de Foment en l’àmbit de les infraestructures fa témer la paralització del port i dels projectes viaris i ferroviaris que l’afecten. Tot i així, se segueixen efectuant les obres previstes al moll Andalusia per augmentar el tràfic de contenidors, s’amplia el moll de la Química i s’acaben les obres d’un nou pantalà per a l’empresa ACESA. També s’adequa una nova plataforma per a la recepció d’autobusos i vehicles que recolliran els turistes provinents dels creuers que atracaran al port, després que l’Ajuntament i l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) hagin signat un conveni per treballar en aquest nou objectiu.
[Continuar]
Maria Xalabarder

Actualitzat a 31/12/2009

L’Autoritat Portuària de Tarragona afronta la crisi econòmica mentre continua l’execució d’obres d’ampliació i millora del port, contingudes en el respectiu Pla director 2000-2014. L’aliança estratègica amb l’operador de contenidors DP World reforça l’activitat comercial del port. D’altra banda, l’ATP i l’Ajuntament de Tarragona aposten pel turisme de creuers, fet pel qual habiliten una dàrsena provisional i resolen la irregularitat urbanística de Port Tarraco, evitant-ne l’enderroc. Amb tot, encara resten pendents d’execució un conjunt d’obres infraestructurals claus per al futur del port, com l’acabament de la ZAL, l’A-27 i la connexió amb la xarxa ferroviària de mercaderies d’ample europeu.
[Continuar]
 
Pāgina 1 de 3 (10 de 30 Resultats)
 
 
Actualitat territorial

Cerca per comarques

Documentaciķ territorial
Destaquem