Dilluns 11 de Desembre de 2017
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per recopilar informació estadística sobre els hàbits de navegació. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instal·lació i ús. Llegeix més Accepto
Plans sectorials
Joffre López

Actualitzat a 31/12/2009

Després de més de dos anys de treball, el maig de 2009 el Departament de Medi Ambient i Habitatge presenta l’Avantprojecte del pla territorial sectorial d’habitatge de Catalunya. El pla, compromís adquirit en el Pacte nacional per l’habitatge 2007-2016 i instrument recollit en la Llei pel dret a l’habitatge, introdueix per primera vegada una metodologia per estimar les necessitats d’habitatge, una anàlisi de les variables que han de servir per definir les àrees amb més demanda residencial, una localització del parc en mal estat, un inventari de les reserves de sòl per a habitatges protegits i una nova divisió del territori basada en sistemes urbans i àrees rurals.
[Continuar]
Jordi Romero-Lengua - X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2009

L‘Agència de Residus de Catalunya aprova el Pla territorial d‘infraestructures de gestió de residus municipals, que preveu la planificació d‘infraestructures necessàries per aplicar el model de gestió de residus municipals establert pel Govern i recollit al Programa de gestió de residus municipals (Progremic). Aquest model proposa incrementar la prevenció i minimització dels residus municipals i potenciar-ne la reutilització i també la recollida selectiva, a fi d’obtenir-ne material per al reciclatge i altres formes de valoració dels residus. Aquesta aprovació és el primer pas que ha de portar a l’aprovació final del Pla per decret del Govern. 
[Continuar]
Jordi Romero-Lengua - X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2009

A començament de 2009, la Generalitat aprova el Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports que proposa un model basat en set aeroports comercials i catorze aeròdroms d’aviació general i esportiva. A més del pla, el consell de govern aprova el projecte de llei d’aeroports i heliports, que preveu la creació de l’ens públic Aeroports de Catalunya com a eina de gestió del govern per exercir les competències en matèria aeroportuària.

[Continuar]
Arnau Urgell

Actualitzat a 31/12/2009

El 16 d’octubre de 2009 la Generalitat, els partits que donen suport al govern, els sindicats, part de l’empresariat i altres institucions catalanes signen el Pacte nacional per a les infraestructures (PNI). El document recull 130 actuacions fins al 2020 amb una inversió de 100.000 MEUR. En van quedar a fora CiU, el PP i Foment del Treball per una definició del Quart cinturó que van considerar ambigua. De fet, aquesta qüestió va endarrerir l’acord en el si del Govern fins al mes d’agost. La iniciativa de tirar endavant el PNI la van consensuar a la campanya electoral del 2006 els cinc partits amb representació al Parlament.
[Continuar]
Pol Huguet - X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2009

Al principi de l’any 2009 el Consell de Ministres aprova el Pla de Rodalies de Barcelona, llargament reclamat per part de la societat catalana. La inversió de 4.000 MEUR hauria de permetre modernitzar i ampliar les infraestructures de la xarxa de Rodalies, augmentar-ne la capacitat de transport i desbloquejar el traspàs de Rodalies a la Generalitat. Tot i ser valorat positivament per part dels polítics i agents socials, alguns es mostren escèptics que s’acabi complint i altres consideren que és insuficient i que ignora projectes importants com la línia orbital. El mes de juliol, es pacta el traspàs de Rodalies a la Generalitat, previst per al 2010.
[Continuar]
Anna Jiménez

Actualitzat a 31/12/2008

El DPTOP anuncia la posada en marxa del Pla de serveis de transport públic del Bages i la creació del Consorci del Transport Públic del Bages, per tal de millorar la cobertura de la mobilitat del transport públic des de tots els municipis de la comarca a la seva capital. Al mateix temps es preveu recuperar la línia de mercaderies de Súria i Sallent en format tren tramvia per a l’ús de viatgers.
[Continuar]
Núria Terradas

Actualitzat a 31/12/2008

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques elabora el Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 (PTVC), que proposa les directrius per a la gestió i millora del transport públic per carretera i ferrocarril en comunicacions interurbanes en el territori català. El Pla es planteja uns objectius per induir a la reducció de la utilització del transport privat en benefici del transport públic. En el procés de participació ciutadana hi prenen part ajuntaments, consells comarcals, entitats i particulars.
[Continuar]
Marc Sogues

Actualitzat a 31/12/2008

A principi de setembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques aprova definitivament el Pla director. Entre els principals objectius del document hi ha la reducció del pes del transport privat, la millora del serveis del transport públic, especialment del ferrocarril, la millora de la connectivitat entre els diferents modes de transport, la reducció de la contaminació derivada de la mobilitat i la integració del la mobilitat en el planejament urbanístic i el desenvolupament econòmic. El Pla inclou un total de 93 mesures, emmarcades en nou eixos d’actuació, i preveu una inversió, fins a l’any 2012, de prop de 200 MEUR.
[Continuar]
Joffre López

Actualitzat a 31/12/2008

En acabar l’any el Govern de l’Estat aprova el Pla estatal d’habitatge i rehabilitació 2009-2012 (PEHR), que substitueix el Pla estatal 2005-2008, vigent fins aleshores. Les principals novetats que aporta el nou pla tenen a veure amb la idea de reforçar la rehabilitació, d’ampliar el llindar d’ingressos per optar a habitatges protegits de venda i de lloguer, d’aplicar noves mesures adreçades a absorbir l’estoc d’habitatges lliures sense vendre i d’introduir, per primera vegada, el lloguer protegit amb opció a compra.
[Continuar]
Pol Huguet-X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2008

Per contribuir al compliment del Protocol de Kyoto a l’Estat espanyol, des del 2006, el Govern de la Generalitat endega el procés necessari i crea els organismes que es necessiten per tal d’elaborar una estratègia contra el canvi climàtic a escala catalana. Entre final del 2007 i principi del 2008 es celebra la Convenció Catalana del Canvi Climàtic, durant la qual els participants proposen mesures que es recullen al Pla marc de mitigació del canvi climàtic a Catalunya 2008-2012, aprovat pel Govern a la tardor. Els municipis també acorden actuacions per reduir les emissions i un grup d’experts comença a estudiar com impulsar les mesures del Pla.
[Continuar]
 
Pàgina 1 de 3 (10 de 23 Resultats)
 
 
Actualitat territorial

Cerca per comarques

Documentació territorial
Destaquem