Dilluns 27 de Febrer de 2017
Aquest lloc web utilitza galetes prōpies i de tercers per recopilar informaciķ estadística sobre els hābits de navegaciķ. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instalˇlaciķ i ús. Llegeix més Accepto
Ferroviāries
Metro del Vallès. Terrassa (2015) Mapa: Montse Ferrés
Actualitzat a 6/7/2015

El perllongament del Ferrocarril de Rodalies a Terrassa s'inaugurarà  l’estiu de 2015 mentre el de Sabadell ho farà el 2016. El Govern hi ha invertit 848 MEUR.
[Continuar]
Elisabet Sau

Actualitzat a 31/12/2014


La Generalitat estudia la possibilitat d’adaptar el traçat ferroviari a tren-tramvia, especialment en el tram entre Lleida i Balaguer. Això permetria dues velocitats de circulació en el recorregut, segons si està en nucli urbà o no, i una més fàcil integració del traçat en trama urbana. Mentre no s’acaba de definir aquest projecte, la transformació urbanística del solar d’INPACSA està aturada ja que encara no ha quedat definida la futura afectació ferroviària, que fins ara estava marcada per la decisió de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Lleida de l’any 2007 que demanava que l’àmbit de planejament urbanístic contemplés el futur soterrament de les vies i, posteriorment, del projecte del 2010, que contemplava una variant ferroviària pel límit est del solar.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 19/3/2014


El Ministeri de Foment es compromet, després de sis anys de presentar l’Estudi informatiu, a iniciar el desdoblament de la línia R-3 de Rodalies entre Montcada i Reixac i Vic si bé únicament en tres petits trams. El desdoblament parcial permetria duplicar la freqüència de trens i tindria un cost de 60 MEUR, molt lluny dels 800 MEUR del projecte complet, que preveu a més soterrar la línia a Montcada i Mollet i fer una variant en túnel a Figaró i Tagamanent.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2013


Continua el debat sobre el model ferroviari del Camp de Tarragona amb diversos projectes sobre la taula com la variant Vandellòs-Tarragona, l’Estació Central del Camp de Tarragona, l’alliberament de la façana marítima de Tarragona, el tramvia, el tercer rail o la via exclusiva de mercaderies. El Ministeri de Foment es compromet a acabar el 2015 l’ample europeu entre Castelló i Castellbisbal per Tarragona però la resta de projectes no tenen calendari establert.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2014


A principi de febrer es fa públic el compromís de Foment de reiniciar les obres de construcció de l’estació a partir del 15 de març. S’hi afegeix també el compromís d’acabar el document del projecte executiu de l’estació de rodalies de Sant Andreu Comtal en el termini d’un mes i mig i la licitació de les obres a partir de setembre. Finalment, s’anuncia l’any 2019 com la data més probable de finalització de les obres de l’estació.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2013

A l’octubre s’inicien les obres de la primera fase del projecte d’urbanització del calaix de Sants i els seus entorns, una estructura de formigó que cobreix l’accés ferroviari a l’estació de Sants. L’equip de govern defensa un projecte basat en zones verdes lineals a la cota baixa, una rambla al sostre del calaix i un vial de serveis al costat muntanya mentre veïns i oposició reclamen una major permeabilització dels dos costats del calaix.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2013

S’inaugura el tram Barcelona-Figueres del Ferrocarril d’Alta Velocitat, de tal manera que les quatre capitals catalanes queden connectades amb aquest servei. La línia admet trens de mercaderies, que enllacen a Mollet del Vallès amb la línia mixta que prové del port de Barcelona. Tanmateix, queden pendents diverses obres vinculades, com l’estació de la Sagrera, l’estació de l’aeroport de Girona o el soterrament del tren convencional a Girona.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 14/5/2012
 
Les obres del Ferrocarril d’Alta Velocitat entre Barcelona i Perpinyà –que passa pel centre de Girona a través d’un túnel- pateixen un nou retard i l’entrada en servei es preveu pel tercer trimestre de 2013. Mentrestant l’Ajuntament de Girona pressiona per aconseguir que no s’endarrereixi el soterrament del tren convencional, que s’hauria d’iniciar un cop la línia d’alta velocitat estigui acabada.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2012


El Govern espanyol aposta, com a solució provisional per a la connexió ferroviària amb ample europeu del port de Tarragona, un tercer rail a la línia actual entre Tarragona, Sant Vicenç de Calders i Castellbisbal. D’aquesta manera queda aparcada la línia exclusiva de mercaderies entre Reus i Castellbisbal, una obra més cara i complexa per bé que permetria alliberar la façana marítima de Tarragona.
[Continuar]
Moisès Jordi

Actualitzat a 31/12/2012

El Govern català atura el mes de gener les obres de perllongament del Ferrocarril de Rodalies a Terrassa i a Sabadell, a causa de les limitacions pressupostàries, però les reprèn a l’octubre. A Terrassa les obres estan executades en un 65% i a Sabadell en un 33% i podrien estar acabades el 2014 i el 2016 respectivament.
[Continuar]
 
Pāgina 1 de 10 (10 de 99 Resultats)
 
 
Actualitat territorial

Documentaciķ territorial

Cerca per comarques
Destaquem