Dimarts 17 d ' Octubre de 2017
Aquest lloc web utilitza galetes prōpies i de tercers per recopilar informaciķ estadística sobre els hābits de navegaciķ. Si segueix navegant, considerem que accepta la seva instalˇlaciķ i ús. Llegeix més Accepto
Aeroportuāries
Una imatge de l'aeroport Pirineus-la Seu Foto: Moisès Jordi
Elisabet Sau
Actualitzat a 9/3/2015

Andorra-la Seu d'Urgell pot començar a operar com a aeroport comercial per bé que no n'hi ha cap de previst. Els governs català i andorrà busquen la complementarietat amb els de Lleida i Barcelona.
[Continuar]
Elisabet Sau

Actualitzat a 31/12/2012

El director general de Ports i Transports, Ricard Font, anuncia que l'aeròdrom Pirineus-La Seu d'Urgell, actualment només operatiu per a l'aviació particular, passarà l’estiu de 2013 a ser el segon aeroport comercial de la demarcació de Lleida.
[Continuar]
Montserrat Mercadé

Actualitzat a 31/12/2011

Durant el 2011 passen per l’aeroport d’Alguaire uns 30.000 passatgers, la meitat que l’any anterior. L’aeroport es troba en una situació difícil des que al primer semestre de l’any se supremeixen vols fins a arribar a una sola companyia, per bé que a finals d'any els vols per a esquiadors milloren la situació. La Generalitat seguirà aportant la inversió per explotació i promoció però reorienta la seva línia d’actuació envers els operadors turístics ja que no representen un cost afegit de promoció. S’espera que per al 2012 la xifra de passatgers augmenti fins els 43.000.
[Continuar]
Juli Valdunciel

Actualitzat a 31/12/2011

El nou Govern de la Generalitat vol renegociar el preacord amb Ryanair signat pel Govern anterior, però la companyia hi reacciona cancel•lant divuit rutes. Els partits polítics i els agents econòmics gironins demanen una gestió individualitzada i propera al territori com a mesura per poder competir amb més bones condicions. Aena continua les obres de millora de les instal•lacions i obté els permisos per ampliar-les. El Pla director del sistema urbà de Girona preveu fer un baixador del FAV a l’aeroport i una ampliació de l’àrea d’activitats econòmiques i logístiques. La crisi atura, però, les obres pendents del complex terciari del parc aeroportuari.
[Continuar]
Arnau Urgell

Actualitzat a 31/12/2010

El 4 de juny de 2010 el president de la Generalitat, José Montilla, presideix la reobertura de l’aeroport Pirineus-Andorra, després de tres anys de tancament total i 26 des de la darrera operació comercial. La primera fase de les obres permet acollir aeronaus de fins a deu places a l’espera de la redacció d’un pla director que avaluï la viabilitat d’acollir vols comercials. Aquesta possibilitat rep l’oposició frontal de l’Associació en Defensa de l’Alt Urgell que recorre al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el Pla especial de delimitació de la infraestructura.
[Continuar]
Pol Huguet - X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2009

A finals de 2009 tot està a punt per la inauguració de l’aeroport de Lleida-Alguaire, el primer aeroport promogut per la Generalitat, que ha de contribuir al reequilibri territorial i al desenvolupament de les terres de Lleida i el Pirineu. Tot i així, encara queden pendents diversos aspectes que poden dificultar la consolidació de l’aeroport: adaptar els accessos per carretera, trobar una empresa concessionària que vulgui gestionar-lo, captar més companyies aèries i obrir la infraestructura al transport de mercaderies.
[Continuar]
Núria Terradas

Actualitzat a 31/12/2009

Durant l’any 2009 l’aeroport de Reus endega part de les obres previstes al Pla director: es reformen les pistes i els aparcaments i s’hi construteix una nova terminal, amb la qual cosa es dota el Camp de Tarragona d’una infraestructura renovada i apta per ampliar el trànsit aeri. Ryanair, la companyia irlandesa de baix cost, renova el seu compromís de mantenir-hi la base durant quatre anys més. I mentrestant, segueixen les negociacions per aconseguir el traspàs de competències de la gestió de l’aeroport.
[Continuar]
Jordi Romero-Lengua - X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2009

A començament de 2009, la Generalitat aprova el Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports que proposa un model basat en set aeroports comercials i catorze aeròdroms d’aviació general i esportiva. A més del pla, el consell de govern aprova el projecte de llei d’aeroports i heliports, que preveu la creació de l’ens públic Aeroports de Catalunya com a eina de gestió del govern per exercir les competències en matèria aeroportuària.

[Continuar]
Pol Huguet - X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2010


El gener de 2010 s’inaugura l’aeroport de Lleida-Alguaire, el primer aeroport promogut per la Generalitat, que ha de contribuir a recuperar l’equilibri del territori i a desenvolupar les terres de Lleida i el Pirineu. La construcció de l’aeroport ha durat vora dos anys i ha costat gairebé 100 MEUR. Un any després de la inauguració, l’aeroport té sis destinacions consolidades i comencen els tràmits per millorar-ne els accessos des d’Almacelles on es preveu construir un polígon logístic lligat a l’activitat de l’aeroport.
[Continuar]
Xavier Sabaté – X3 Estudis Ambientals

Actualitzat a 31/12/2009

Un vol de Spanair estrena el 17 de juny de 2009 la nova terminal de l’aeroport del Prat, rebatejada amb el nom de T1. La inauguració coincideix amb la caiguda del nombre de passatgers per la crisi econòmica i per la posada en marxa del FAV Barcelona-Madrid. AENA preveu que a final de 2009 la T1 absorbeixi el 80% dels vols del Prat, mentre es reformen les antigues terminals. Tanmateix, durant els primers anys de funcionament, la T1 no serà accessible ni en metro ni en tren. D’altra banda, el Govern de l’Estat planteja remodelar la gestió dels aeroports, donant entrada a la participació dels governs autonòmics i a la iniciativa privada, però reservant-se’n la major part. 
[Continuar]
 
Pāgina 1 de 5 (10 de 45 Resultats)
 
 
Actualitat territorial

Cerca per comarques

Documentaciķ territorial
Destaquem